2011. június 17., péntek

Day 15: A film you can practically quote word for word

Furcsa, hogy két ennyire hasonló filmet sodort a véletlen egymás mellé. A film, amit bármikor szó szerint idézni tudok, a Matrix.
A szereplőszám és a történet egy egész keveset különbözik az equilibriumtól, de ha rágugliztok, akkor tucatszám találtok példákat a párhuzamokra is. A lövöldözések, a ruházat, a karakterek stílusa sajnos nagyon közel áll egymáshoz, és ezt a harcot a Mátrix nyerte meg. Fényes bizonyíték erre, hogy én 99ben láttam a mátrixot, míg az equilibriumot olyan 2006ban először.

A Mátrix... volt az hiszem, az "első szerelem". Az első olyan film, amit végtelen mennyiségben tudtam nézni anélkül, hogy meguntam volna. Természetesen oda meg vissza voltam Keanu Reevesért, mindenképp Carrie-Anne Moss bőrébe akartam bújni és felváltva érdekelt a harcművészet és a lövészet (utóbbi még kicsit mindig). Annyiszor láttam ezt a filmet, hogy a videószalag, amiről néztem, tönkrement: elment róla a hang, és én szinkronizáltam alá, mert az egészet tudtam fejből. Nagyon szerettem ezt a filmet, és bár technikai értelemben filmtörténeti események tömkelege van a filmben, azéééért így 12 év távlatából elég olcsónak tűnhet a film. Most már képtelen lennék végigülni, biztos nem idézgetném az egészet fejből. De hasonlóan idézetgyanús ennek a magyar paródiája, a Vektor.

Azért, ha valaki még nem látta volna, egy nézésre mindenképp ajánlom a Mátrixot, de a második-harmadik részét semmiképp sem.

Nincsenek megjegyzések: