2010. január 6., szerda

Tudom, hogy tudom.

Tegnap hajnali fél 5ig dolgoztam a kérdések kidolgozásán. Igazából meglepően sok időmet igénybe vette ez a vacak tantárgy (általános filozófia egyébként), 4-5 óránál többet nem akartam rászánni, de e helyett délután 1től hajnali fél 5ig dolgoztam rajta. Az ötödik vagy hatodik kérdésnél rájöttem, hogy ezek nem három szavasak, és általánosan 6-10 sorban fejtettem ki a kérdéseket, igyekeztem úgy átrágni magam rajta, hogy a tanár 5ösnek értékelje a dolgot.

Közöltem Joeval hajnali háromnegyed 5kor, hogy megdöbbentő, de úgy érzem, tudom az anyagot. Komolyan. Még érettségin se voltam ilyen magabiztos, mint most (elsősorban azért, mert oda a tételek ismerete nélkül mentem, pl. németből és töriből.. :D). Lefeküdtem és kb 2 órát sikerült aludnom, majd felkeltem, és éreztem, hogy menni fog.
A vonatot lekéstem (Mero: jár az, csak a BKV nem...), így busszal mentem. A buszon megismerkedtem az olaszos-nemzetközis Klárival, akivel, mit ad Isten, ugyanaz az időpontunk van. Kiderült, hogy rossz jegyzeteket kapott, úgyhogy elkezdtük egymást támogatni. Sorra daráltam a kérdéseket és a válaszokat, éreztem, hogy tudom.
Benn találkoztunk édes szív szerelmem egyetlen drágaságom Edinával, meg Erával és kb 3 perc nevetve pattogás után elkezdtük ismételni az anyagot. Tudtam.
Beültünk vizsgára. Tudtam.
Megkaptuk a kérdéseket. Tudtam.
Elsőnek lettem kész, és kicsit kínosan éreztem ezért magam, úgyhogy még 4-5ször átolvastam a kérdéseket, de úgy éreztem hogy mindre jól válaszoltam, bár az, hogy kifejtős helyett totózni kellett.. namindegy, szóval kicsit úgy érzem elpocsékoltam egy napot erre a tantárgyra..
Aztán beadtam, és tudtam, hogy ez bizony ötös. Az első vizsga-ötösöm.
Kijöttem és bevártam Edinát és Klárit.
"A D volt a helyes válasz a 4.re, ugye?"
"Öh... szerintem a B" - elbizonytalanodtam.
"Őőő.. Jó. De az 5.en egyértelműen a B volt, igaz?"
"Nem, tökéletesen egyértelmű volt az A"
és ezt így végigzongoráztuk, mindenki mindenre tök máshogy válaszolt, és őszinte leszek, dél óta ezen örlődöm, hogy mik lehettek a helyes válaszok, ha az enyémek nem azok voltak.

Azóta egy kicsit kétségbe vagyok esve, mert akárhányszor rágom át a fejemben a kérdéseket újra meg újra, mindig ugyanazokra a válaszokra jutok. Ha teljesen rosszul értelmeztem az egész féléves anyagot, hát.. akkor szarban vagyok.

Nincsenek megjegyzések: