2009. május 23., szombat

Made in Hungaria

Igaz már lassan fél éve volt a mozikban, és egyben a gépemen is. Most se szántam volna rá magam, ha nem lett volna valamiért (khm khm upc khm..) netszünetem. 

Régóta szkeptikus voltam a filmmel kapcsolatban. "Made in Hungaria.. Angolul.. Istenem, megint sikerült lemásolni valami szemetet? Biztos nem nézem meg!" - gondoltam magamban, de annyi jót írtak róla hivatalos és nemhivatalos kritikusok is, hogy egyszerűen kíváncsi lettem. A történet érdekes volt már az olvasottak alapján is: Fenyő Miklós harcol a zene erejével a magyarországi elnyomás ellen. 

Végülis totális csalódás volt az egész. Pozitív csalódás! Lendületes és érdekes film volt, egy eddig számomra ismeretlen főszereplővel és az elmaradhatatlan kötelezőnek is mondható "híres mellékszereplővel" - aki ebben az esetben Fenyő Iván volt. Nem fogok spoilerezni, csak egy apró költői kérdés merült fel bennem: ezt a pasit minden filmben megverik?!

A film nagyon jól idézte az akkori szokásokat, és úgy általában az életet. Volt, ahol mégis sikerült a rettegett "amerikai szagot" becsempészni, például a betétdalok alatti kötelező mű-koreográfiát. Az embert egyszerűen meleg jóérzés tölti el, amikor ismerős dalok csendülnek föl: Te vagy aki érdekel!, Csa csa csa, Csókkirály, és persze a finálé, amit nem lövök le, úgyis megborzongtatja a nézőt a felvezetője :)

Bár volt elcsépelt túlzás is, mégis 80%ban jól időzítették a nevetségesen eltúlzott dolgokat, például egyes szereplők jellemét, vagy például a rock&roll "felszabadító" erejét. A kedvencem azt hiszem a 4 NDKs hölgy volt, akik ha kibontották a rémes műfonatokat, nem is voltak már olyan rondák :) És persze Szabó Kimmel Tamás. Istenem, ez a srác! Nagyon jó színész, és pofátlanul fiatal hozzá. Megnéztem az életrajzát is, és meglepődtem, milyen kevés (vagy fura..) darabban játszott. Remélem a film csak a színházi karrierjét lendíti majd föl, és nem lesz divatbálvány valami idétlen beszélgetős műsorban.

Jut eszembe, nem jön valaki velem színházba? ;)


2 megjegyzés:

Mizu írta...

Én mennék de te mire szeretnél?:)

Nura Winderson írta...

Nemzeti Színházban bármire, amiben szerepel Szabó Kimmel Tamás :D Már Mimi is írta h jönne velem, majd szóbelik után utánanézek, hogy s mint vannak/voltak/lesznek előadások.