2009. június 8., hétfő

22 óra

4:00 - Ébresztő! Úr isten.. sikerült aludni vagy 2 órát..?

5:00 - Anyával indulás. Kicsit félek, hogy mi vár majd rám.

5:15 - Megérkezünk a Teleki Blanka Általános Iskolába. Kavarog a gyomrom. Utoljára a ballagásomkor jártam itt. Nem hittem volna, hogy ilyen körülmények közt fogom viszontlátni a falakat belülről.

5:20 - Anya bemegy az 53as szavazókerületbe, rám vár az 54es. Nagylevegő, és besétálok. Két fáradt, nyűgös nénike pakolászik. Köszönök. Fölnéznek. "A Jobbik delegáltja vagyok.." - átnyújtom a megbízólevelet, az egyik tüzetesen átvizsgálja, majd elmosolyodik és visszaadja. "Én vagyok az SzSzB elnöke. Ő a helyettesem. Nyugodtan tegeződhetünk, hosszú nap lesz." - kezet fogunk, és ekkor belép egy férfi. Köszön, és bejelenti, ő a Fidesz delegáltja. Remek. Bejön egy harmadik nő. Végignéz rajtunk. "Én is delegált vagyok." "Honnan?" - kérdi az elnök "Az.. rajta van a papíron" - megmutatja, nem mondanak semmit.

6:00 - 19:00 - Attabüdösmindenit. Szóval minden munkából végeztem valamennyit, és a légkör egész jó volt. Kiderült, hogy az elnök, az elnökhelyettes, a jegyző meg egy pasi már '89 óta mindig együtt zavarják le a szavazásokat, mindig övék volt az 54es. Kiemelkedően magas volt a részvételi arányunk, 820ból 396an jöttek el. A Fideszes nagyon sokat jópofizott nekem, csak azt nem értem, mire föl. Sokat beszélgettünk, a független bizottságnak persze rengeteg storyja volt, ami kitöltötte a napot. Kaptunk a központból kávét, vizet, szendvicseket, sülthusit meg pár kiló pogácsát. Mikor körbekínáltam mindenkit egy tábla csokival, hirtelen mindenkinek előkerült plusz egy tábla :)

19:00 - 21:30 - Ez volt a legkönyebb az egészben. Boritékokat feltépni, szavazólepedőket (ki hívja az ekkora lapot "cetlinek"?) kiterítettük, aztán pártonként szétválogattuk, utána leszámoltuk, jegyzőkönyvet írtunk, kötegeltünk, fénymásoltunk és mehettünk. A jegyzőkönyvből derült csak ki, hogy a harmadik delegált MSzPs volt.

22:00 - Beértünk a Jobbik központjába. A társalóban volt egy epertorta csokimázzal az oldalán, a tetején körkörös piros-fehér minta és a szélén végig pici marcipán árpádsávos pajzsot. Mellette poharak és vagy 10 üveg pezsgő. Ohohóóó.

Mindenki állati vidám volt. Boldogan mesélgettük, kinél milyen eredmény volt. Mindenhol 10-20% volt a jobbik aránya. Aztán valamikor fél 11kor sikerült bekapcsolni a tévét, ekkor már a fél torta és a pezsgő nagyrésze hiányzott. Végig"hallgattuk" az MSZP, Fidesz, SZDSZ, MDF beszédeit, mire végre jött a Jobbik-é. A közönséggel együtt tapsoltuk meg a beszédeket, tervezgettük, hogy mi is odamenjünk-e a kongresszusi központhoz. Végülis maradtunk, de felhívtuk Gábort, aki telefonon keresztül is gratulált mindenkinek. Házhoz hívtuk. Jött. Hajnali 1ig beszélgettünk így, családias hangulatban, mire mennie kellett, és mi is elindultunk haza.

1:30 magasságában - Hazaértünk és "elvonultunk aludni". Én 2 körül jutottam el odáig hogy el is menjek aludni.

Nincsenek megjegyzések: