2011. február 23., szerda

57 kredites áttekintés

Nos így a második héten már van bátorságom ahhoz, hogy összefirkáljam véleményem a két szakirány+minor csodáiról, ofc tárgyanként, személyeskedve és mindenkit megsértve.

HÉTFŐ
Ágazati esztétika, képi és nyelvi média: Hétfő reggel nyolc. Persze, előre megjegyezném, hogy én voltam a ludas, amiért eszembe se jutott rákeresni a tematikára, de azért elmondom, csalódás volt. Az én pici huszadik-huszonegyedik századi fejemben a „média” egyenlő a tévé, rádió, újság, hírközvetítés, kultúra, satöbbivel. Nos ezen az órán megtanultam, hogy a média jelenthet közvetítő médiumot is, nevezetesen kép médiumot, ami nem más, mint a festészet, festmény, illetve nyelvi médiumot, ami pedig irodalom, vagy versek. Miután rájöttem, hogy az én képzetem és a valóság nagyjából ég és föld viszonyában állnak, leadtam, de esztétika szakos ismerősöm tanácsára mégis visszavettem. Marad. Remélem nem bánom meg. A vizsga szóban lesz, állítólag szövegértés jellegű feladattal.
Újságírás projekt 1: Egy riportot és egy interjút kell készítenünk. Semmi meglepő nem volt, témám pedig reményeim szerint van. Az interjút egy kortárs filozófussal szeretném elkészíteni, a riport pedig valószínűleg anya CICDs melójáról fog szólni.
Digitális fotó, grafika, animáció: Már előre tudtam, mire számítsak. Jó óra lesz. A jegyet egy tipográfiai alapú stop-motionért kapjuk.
Általános filozófia: A filozófia és az idő problémája. Nagyon érdekes óra, egészen meglepő módon az idő paradoxonjairól és meghatározhatatlan mi voltjáról van szó. A tanár aranyos, mosolygós, csak mivel vérbeli filozófus, hajlamos az elkalandozásra. Az első órán az anyagon kívüli megjegyzései a 90ből cirka 60 percet tettek ki. Három beadandó kell majd a tárgy elvégzéséhez, és meglepő módon szemináriumi létre ellenére nincs katalógus.

KEDD
Szakújságírás 1.: belpolitikai újságírás. a szokásos bácsink tartja, és bár túl vagyok már két előadáson, semmi sem maradt meg. ezen a ponton jegyezném meg, hogy jegyzetért igen-igen hálás lennék. Szóbeli vizsga.
Vallásfilozófia: Az igaz szerelem! Nagyon jó az óra, szemináriumi méretű előadás. Vallástörténettel kezdtük, majd volt egy rövid nyelvészeti jellegű szóelemzés. Ez kicsit távolabb áll tőlem, de következő órától végig a vallásfilozófia problémáiról, paradoxonjairól és összeférhetetlenségeiről lesz szó, remélhetőleg nem csak a kereszténységben, hanem minden vallásban. Két kötelező és egy ajánlott olvasmány van, szóbeli vizsga.
Információs műfajok: Híreket írogatunk minden órán plusz házi feladatnak is. Nem tudom, mi lesz a végső jegy követelménye. Talán a folyamatos munka.

SZERDA
Esztétikai alapfogalmak: Semmi köze a tárgy címéhez. A „szépség” fogalmáról lesz szó egész félévben, filozófiai és esztétikai meghatározásban. Egy kötelező, két zh és ajánlott jegy. A tanár érdekesen adja elő az órát, lehetőség van beszélgetésre, és –szerintem- jó a humora is.
Szakszöveg olvasás idegen nyelven: Németül. Nehéz a szöveg, de a tanár nagyon türelmes velünk. Van két német erasmusos is a szemináriumon velünk, így a szövegek mellett beszélgetni is szoktunk a szövegről (pl. a közszolgálati és kereskedelmi tévé kapcsolatáról, médiatörvényről, satöbbi)
Társadalomtörténet 2: Az első órát nem tartotta meg, nyilván a huszadik századról fog szólni. A google alapján (mert új az előadó) társadalomtörténelemből doktorált. Utolsó órán lesz lehetőség megajánlott jegyet szerezni.

CSÜTÖRTÖK
Közéleti és politikai kommunikáció: Hiányzik Aczél. Nagyon, nagyon negatívan álltam ehhez az órához. Úgy ültem be, hogy ha törik, ha szakad, én utálni fogom, végigduzzogom az egészet. Bánattal vegyes öröm volt az óra, egy kellemes csalódással megfűszerezve. Akármennyire próbáltam utálni az órát (főleg, hogy az elején kikötötte az előadó, nem akar laptopokat látni a teremben, mindenki papírra jegyzeteljen), annyira jól tartotta meg. Érdekessé tette az általam megvetett közéletet, és minden mondatából sugárzott, hogy tényleg szakértője a témának. Vizsga lesz, a pletykák szerint szóbeli, én reménykedem, hogy írásbeli.
Esztétikatörténet, középkor: Szeminárium. Minden órán megismerkedünk egy (általam többnyire nem ismert) filozófussal, otthon el kell olvasni egy szövegét, és ezt megtárgyaljuk a következő órán. Minden alkalommal lehet készülni kiselőadásokkal, melyek témáját és olvasnivalóját az oktató határozza meg. A féléves jegy nyilván a kiselőadásokból, jelenlétből, órai aktivitásból fog állni.
Kereszténység-kultúra-média: no comment. írásbeli vizsga.
Médiagazdaságtan: Annyit tudok mondani róla, hogy leadtam érte az iparművészetit :) Természetesen megajánlott jegy, kiváló előadások.

PÉNTEK
Ágazati esztétikák, irodalom: Az előadó szétszórt és unalmas, nem tudni még (mert nem döntötte el), hogy miről fog szólni az óra, nem tudni, mik lesznek a követelmények. Egyszerre tartja Ba-n, Ma-n, és osztatlanon is. Nem baj, túléljük.
Biblia I.: Relatíve érdekesen megtartott óra, szúrópróba-szerű katalógus.
Szakújságírás II: Külpolitikai újságírás. A HírTV külpolitikai főszerkesztője tartja. Először tanít nálunk, így nagyon színes és információgazdag az előadás, jól lehet vele beszélgetni, türelmes és elnéző, ha hülyeséget mondunk (khm, mondok). Riportokat nézünk, különböző országok politikai helyzetéről beszélgetünk, ahogy kell. A számonkérés még nincs letisztázva.
Egyetemes filmtörténeti szemle: Bámulatosan jó óra. Most először érzem ennek az előadónak a kapcsán, hogy szívesen beszél valamiről. Az óra alkalmanként 4x45 perc (tehát egyik értelemben 4, másik értelemben 3 óra). Az első két blokkban filmtörténelemről tart előadást, majd egy 10 perces szünet után bekapcsol egy, az órai anyag időszakának megfelelő filmet, amit megnézünk. Első órán pl. egy 1916os, két órás némafilmet néztünk. Bár sokan szörnyülködnek a gondolattól, én élveztem. Ez jó zárása a hétnek, csak mostanra az akkumlátorom már vészesen lemerülőben van. Vizsga írásban.
Hát így.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

hát... jó szórakozást?

Nura Winderson írta...

hát olyasmi. :) a rossz az, hogy totálisan kimerülök hétvégére (és akkor még nem írtam beadandót, nem tanultam), a jó az, hogy végre nem egy szempillantás a szorgalmi időszak